Tips & Tricks fra Callcenter

I december måneds Nyhedsbrev skrev vi, at vi forventede at komme op over 40.000 opkald inden 2011 randt ud. Det endelige antal opkald til Callcentret endte på 42.268. Af disse fik vi ekspederet 36.648, mens differencen lagde på igen – en såkaldt bouncerate på 87 %. Vores mål er 80 %, så trods det faktum at vi er 1 medarbejder mindre på Linje 1 og fortsat oplever en stigende opkaldsfrekvens, så må vi sige at vi er tilfredse med vores indsats. Opkaldene fordelte sig således:

Linie 1           18 806 opkald

Linie 2           10 612 opkald

Linie 3              7230 opkald

 

Jørgen
IT-CC Teamleader

 

Nyt fra Linje 1
Vi er i fuld gang nu med at udvikle en ny funktion, der afløser den efterhånden umoderne fax i forbindelse med brugeroprettelser. Den IT ansvarlige vil fremover blive valideret via mailen, hvilket indebærer en større ”manuel” indsats her i foråret – Semler IT Callcenter vil snarligt indsamle oplysninger om IT-ansvarlige og dennes substitut for hver enkelt forretning/enhed. Kun disse vil få rettigheder til at oprette og nedlægge brugere. Systemet forventes at tages i brug efter sommerferien. Det bringer os endnu et skridt nærmere ”det papirløse samfund”.

 

Herudover kan Linje 1 fortælle at adgangen til AutoCore via www.semler-it.dk er lukket. Forsøger du, vil du møde denne besked:
Adgangen til AutoCore via Semler IT's hjemmeside er lukket per 8.2.2012. Du skal anvende VPN. Har du ikke VPN, kontakt da venligst Semler IT's Callcenter på 4328 8300 tryk 1

 

Nyt fra Linje 2
Guide til Årslukning

Ønsker du guiden vedr. årslukning i BMS-R fremsendt, så send en e-mail til callcenter@semler.dk med emnet årslukning, så fremsender vi den til dig.

 

 

Hurtigere bogføring i BMS-R

Ved at indsætte citationstegn kan man spare tid ved bogføring. Man kan få bilagstype, bilagsnummer eller bilagstekst automatisk udfyldt – eller alle 3 steder.

Obs ! Der skal være indtastet mindst 1 linje som systemet kan referere til, og man kan sagtens starte nummerrullen ved f.eks. 163.

 

 

 

Bladring i posteringsgruppen

Hvis du er ved at bogføre en ”stor” postering, kan det være en fordel at kunne bladre f.eks 3 linier op, i stedet for at starte helt fra toppen af bilaget – det gøres således.

 

 

 

KUK udtræk

For at kunne lave et godt og præcist KUK udtræk, er det vigtigt at forstå følgende:

Som udgangspunkt medtages ALLE kunder/emner!

Kunsten er at begrænse udtrækket, således det kun indeholder de kunder/emner, som du ønsker. Når udtrækket indeholder de kunder/emner som ønskes, skal de oplysninger som er relevante om pågældende kunder/emner tilvælges.

Vores råd er:

1 Opret (evt. nyt udtræk (hovedbilledet)

2 Gå i ”V” og begræns udtrækket f.eks. postnummer, vogntype, etc.

3 Gå i ”L” og definer hvad du ønsker at vide, om hver enkelt kunde/emne f.eks. navn, adresse etc.                

   

   

Nyt fra Linje 3
Fra Linje 3 – ikke den syngende trio i Tivolis Glassal – men her lidt mere nærværende: Nyheder i ElsaPro.


Efter sidste opdatering af ElsaPro, er det nu hurtigere at se om der er aktioner på den pågældende bil.