Din digitale dobbeltgænger er på spil igen

I vores organisation – både importør og forhandlere – oplever vi stadigt flere forsøg på at narre os. Heldigvis oplever vi også at Semler Services kontaktes, når der er tvivl, f.eks. med vores seneste kundetilfredshedsanalyse – er den virkelig fra os eller? Det er jo dejligt at I er så vågne og selvfølgelig også irriterende at de kriminelles aktivitet forstyrrer vores egne helt legitime udsendelser.

Det er så uhyre vigtigt at vi fortsat er årvågne, for aktiviteten fra de mange IT-kriminelle er stærkt stigende og bliver hele tiden mere og mere intelligent. Især forsøgene på at forklæde sig som kendte afsendere, f.eks. din kollega eller andre, du samarbejder meget med. Hvordan? Det kan du genopfriske her…
http://www.semler-services.dk/Nyheder/Nyheder/Du-modtager-en-mail-fra-en-kollega-Eller-gor-du/

Vi får beretninger om opfordringer om at overføre penge, udlevere oplysninger eller på anden vis information, der kan misbruges, fra alle dele af vores samlede organisation. Hos Semler Sprog har man oplevet forespørgsel om at overføre penge til en konto via SMS – som om afsender var afdelingslederen selv og lignende har været tilfældet hos nogle af vores forhandlere. Der er derfor god grund til at bekræfte disse anmodninger mundtligt eller på anden vis.

Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte Semler Services ServiceDesk på tlf. 4328 8300/Linje 1.